21/12-2012

två snygga från Arlanda, två från den första långa bilresan till Kandy, & snygga myggnätet som jag hade med mig bara för jag är rädd för kryp och vill inte få någon dödlig sjukdom av en mygga..
Var kanske runt 12 mil mellan flygplatsen och Kandy men det tog sådär fem timmar! Man vart helt chockad över trafiken! För det första så var det vänstertrafik som var lite ovant, och för det andra så körde de helt vilt. Det var små vägar med bara en fil, men de körde lite hit och dit och körde om varandra när som helst, hittade på en egen fil mitt i vägen och körde ibland långt ut på sidorna av vägen. 
Det som också förvånade mig var att det var bebygelse och hus längst hela denna långa vägen. Fast kanske inte så konstigt när man tänker på hur många som bor i det lilla landet.
Annars så satt man för det mesta och glodde ut genom bilfönstret hela vägen och var så häpen över hur landskapet sakta förendrades. Man började komma in i bergsområdena och åkte sakta uppåt. Det var krokiga vägar och fina dalar. Kom fram till Kandy rätt sent och åkte direkt till guesthouset där vi visste att vi skulle bo i två nätter. Resten av resan var ett stort mysterium..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0