nr 7 - min bästa vän

har två vänner som jag känt länge och berättar allt för, Tess & Irini. 
vi kommer alltid finnas där för varandra om det än gäller andra vänner, fiender, familj eller kärlek.
kan bara säga en sak som jag är säker på och det är att jag älskar er och att det alltid kommer vara vi tre! även om jag någon gång skulle bli arg och tycka motsattsen så snälla skaka vätt i mig och låt mig inte förstöra något, för jag skulle aldrig mena det!

okej jag börjar med tess, vi har nog känt varandra i 5-6 år, och är den äldsta vännen som liksom finns kvar hos mig, det är väl därför hon vet så mycket om mig. hon har varit med länge i mitt liv. vi träffades en höst och det var tackvare min mammas dåvarande kille som kände hennes föräldrar därute i skaftet!
jag visste väl inte just då att jag skulle bli såhär bra vän med henne som jag är nu men jag är glad att jag blev.
Vi har nästan aldrig bråkat, och jag tror faktiskt att man inte behöver det heller, liksom vissa säger man måste bråka för att tycka om varandra men dom har helt fel! jag och tess har väl bråkat 3 gånger under dessa långa åren, och ändån är vi nästan varje dag. vi håller väl helt enkelt sams och tycker lika om det mesta och respekterar varandra så vi inte behöver bråka med varandra.
tess till personligheten är... vet inte hur jag ska förklara hennes knäppa men otroliga roliga humor med miner och ordspråk i mängder! och det är nog därifrån jag fått min humor, även om jag inte är hälften så rolig som henne när jag försöker haha :)
såklart är hon otroligt söt också! och snäll, jag litar på henne till 100 % och bärettar allt som händer mig till henne. vi kan prata om allt det viktiga och kan bara ligga och slappa hemma en hel dag och ändå ha otroligt kul! eftersom vi bor så nära varandra varannan vecka iaf i ökända och bästa piperkärr så blire ju att vi såklart träffas princip varje dag då, men ingen av oss klagar såklart!

Irini har jag känt och gick i samma klass som i 4an, men vi blev inte vänner på riktigt fören i 6an, och jag behövde henne värkligen då. kändes nog som att jag inte hade någon annan där eftersom jag inte träffa tess så ofta då eftersom hon bodde så långt bort.
iaf, jag och irini hittade tillslut varandra och har varit oskilldriga sedan dess. visst har vi våra perioder då vi är mer eller mindre, men vi skulle aldrig ens tänka tanken om att lämna varandra.
hon har också sjuk humor och det är väl smittan av tess här med, men jovisst blir allt roligare! irini är ändå en sån person som förstår allt. och väldigt bossig av sig, som ofta är bra. ifall inte jag är offret villsäga, det gör ont. hon säger vad hon tycker som är mycket bra och på så sätt löser det sig lätt ifall vi tycker någon av oss gör ett fel så vi bråkar inte heller ofta. vi har nog också bara bråkat 2-3 gånger under åren och om helt onödiga saker här med.
hon är precis som tess världens sötaste och ja vi har det alltid lika mysigt tillsammans eftersom hon är en liten nörd! :D

DET ÄR OCKSÅ FÖRFÄRLIGT ATT JAG INTE HAR EN ÄNDA BILD PÅ OSS 3 PÅ MIN DATOR!
men ska nog allt leta upp några gamla på mig och tess någon dag hehehe ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0